Krewetki zatopione w masle z czosnkiem

2/14/2013 08:56:00 PM

Jak Walentynki to na kolację afrodyzjaki - tym bardziej, że właśnie krewetki i truskawki uważane są jakie te najbardziej "romantyczne" :)
Krewetki uwielbiam i mogłabym je jeść tonami, zatopione we własnym sosie,  na maśle z dodatkiem czosnku - smakują mi najlepiej - odpowiednio doprawione solą - swoim smakiem podbijają moje serce :)


Krewetki na pewno zrobione w mało dietetyczny sposób - na dużej ilości masła i z dużą ilością czosnku a na domiar złego dobrze dosolone - lekarze mogą jęknąć z przerażenia :)






Składniki

600 g krewetek (aktualnie w promocji w Lidlu)
1/2 masła
3 duże ząbki czosnku pokrojone w plasterki
ok 1/2 łyżeczki soli
1/3 szklanki wody


Masło wrzucamy na głęboką patelnię, dodajemy krewetki oraz pokrojone  w plastry ząbki czosnku. Na wolnym ogniu podduszamy przez około 20 minut, podlewamy lekko wodą i zostawiamy na kolejnych 10 minut, solimy . Dusimy przez kolejne 10 minut, podlewając wodą - musi wydobyć się spod krewetek ich właściwy smak - który w połączeniu z masłem nabierze żółto-pomarańczowego koloru.
Dla mnie, żadna inna forma podania krewetek nie jest tak dobra a na dodatek tak prosta :) może to i dlatego, że jestem czosnkoholiczką  i czosnek jest nieodłącznym elementem mojej kuchni ....


Życzę smacznego :)

You Might Also Like

1 komentarze