Chrupiace gofry

6/15/2014 10:15:00 PM

Zaczynam od czegos slodkiego :)
Gofry to doskonaly pomysl na deser dla dzieci ale takze i dla doroslych :)
Po co robic samemu gofry?
Przede wszystkim po to, aby miec pewnosc, ze nikt nie dodal do nich jakiejs chemii... Co w dzisiejszych czasach jest rutynowa czynnoscia... 
Drugim powodem jest satysfakcja.
Robilam kilka razy gofry jednak zawsze bylo cos z nimi nie tak... Najwiekszym problemem bylo zawsze to ze byly "sflaczale" - co dla mnie jest niedopuszczalne... 
Metoda prob i bledow osiagnelam oczekiwany rezultat - chrupiace gofry !


Skladniki: 
2 szklanki maki
200ml mleka 
1/3 szklanki oleju ryzowego*
1lyzeczka proszu do pieczenia
3 jajka 
Szczypta soli

Jak przygotowac?

Slyszalam kilka opinii, co zrobic aby gofry byly chrupiace - jednym z nich byl pomysl aby mleko zastapic woda gazowana - szczerze, sprawdza sie swietnie przy nalesnikach - przy gofrach raczej nie ...

Zaczynamy od wsypania maki do misy miksera, dodajemy mleko, olej, proszek do pieczenia oraz 3 zoltka jajek - ubijamy milserem - bez specjalnych czulosci :)
Bialka ubijamy w osobnej misie na sztywna piane.

*Olej ryzowy mozecie zastapic olejem slonecznikowym. Ja nie mialam slonecznikowego i chcialam przetestowac olej, ktory podobno zaczyna dymic przy 230stopniach.Z czystym sumieniem moge Wam go polecic, nie smierdzi, nie dymi i nie szczypie w oczy - pod warunkiem ze macie czysta gofrownice ;)Na zdjeciu obok zakupiony przeze mnie olej ryzowy, ktory doskonale nadaje sie takze do salatek (choc ja jestem wierna oliwie z oliwek ;) 

Wracajac jednak do naszego ciasta gofrowego :) 
ubite na sztywna piane bialka delikatnie przekladamy do ciasta ubitego przez mikser. Ostroznie mieszamy do uzyskania stalej konsystencji - bez grudek z bialek czy maki Nastepnie do nagrzanej gofrownicy wlewamy ciasto i zostawiamy na kilka minut.
Nie ukrywam, ze ciezko mi okreslic na ile bo zawsze ze zniecierpliwieniem podnosze pokrywe gofrownicy i zagladam ... 
Na początku gofry wyglądają tak jak na tym zdjęciu


Pozniej, widac ze staja sie bardziej chrupiace. Jezeli macie dobra gofrownice to nie ma potrzeby aby przerzucac gofry na druga strone. Ja z racji, iz moja gofrownica to urzadzenie wielofunkcyjne z wymiennymi wkladkami,czasem przekladam gofry. 
Pamietajcie jednak ze gofry jak beda gotowe same odkleja sie od obu stron gofrownicy. Nie trzeba ich podwadzac, skrobac - one nabierajac chrupkosci i same odchodza.






Po wyjeciu z gofrownicy, nalezy lekko ostudzic gofry i ... 
Wedle uznania i smaku uzupelnic je w owoce, bita smietane lub cukier puder

 



Smacznego !!! 

You Might Also Like

2 komentarze