Świąteczne pierniczki

11/22/2015 05:05:00 PM

Dzień dobry :)
Nie wiem dlaczego ale w tym roku opanowało mnie świąteczne szaleństwo i nie mogłam już wytrzymać ani dnia dłużej - musiałam zrobić pierniczki ! 
Dlatego jeżeli czujecie również ten przedświąteczny szał - podaję Wam przepis :) 



- 2 szklanki mąki pszennej
- 3/4 szklanki cukru
- 2 łyżki miodu
- 1,5 łyżeczki sody oczyszonej
- skórka z otartej pomarańczy
- 1/2 torebki -  przyprawy do piernika
- 1 łyżka masła
- 1 jajko
-1/4 szklanki mleka





Przesiewamy mąkę, rozpuszczony miód, sodę i cukier, skórkę z pomarańczy - ubijamy mikserem na niskich obrotach. Następnie dodajemy masło, przyprawę do piernika i  jajko - dalej miksujemy przez ok. minutę. Następnie blat/stolnicę obsypujemy mąką i przekładamy ciasto z misy. Ręcznie wyrabiamy. Następnie wałkujemy -w zależności od tego jaki efekt chcemy osiągnąć - ja pierwszą partię zrobiłam bardzo cienką, ale następne były już grubsze - według mnie wyglądają znacznie ładniej :) Wykrojone pierniczki pieczemy w nagrzanym do 180stopni piekarniku - na papierze do pieczenia ok.10-15min.








Wszystkiego smacznego !


You Might Also Like

0 komentarze