Dyniowy zawrot glowy - Dynia na Ostro

12/31/2012 01:57:00 PM


Z niewielkim opóźnieniem dodaję przepis na pyszną zupę dyniową z chilli oraz z pomarańczą. Zupę robiłam na haloween, gdyż wówczas dynia była wszechobecna.
Przepis banalny, a zupa rewelacyjna jeśli ktoś lubi pikanterie :)
















SKŁADNIKI : 

- 1 mała dynia
- 2 pomarańcze
- 3 plasterki świeżego  imbiru
- łyżeczka suszonych papryczek chilii 
- pieprz
- sól
- łyżka miodu
- świeża natka pietruszki - do przyozdobienia
- śmietana 18 %
- szklanka bulionu warzywnego



Zaczynamy od obrania dyni, troszkę się trzeba namęczyć - każdy musi na nią znaleźć swój własny sposób. Ja kroiłam ją na mniejsze kawałki - i dopiero je obierałam. Ważne jest aby wydrapać wszystkie pestki z naszej dyni. W mojej opinii dynia sama w sobie jest dość nijaka.... Ale jeżeli ją już obierzemy, pokroimy w kosteczkę i  podsmażymy do zmiękczenia :) zaczyna nabierać wyrazistości. 




Szczególnie wyrazisty smak staje się, gdy do naszej dyni dodamy pół łyżeczki pieprzu, szczyptę soli, oraz łyżkę miodu - lekko podduszamy :) uważając na to aby miód nam się nie przypalił. Dodajemy plasterki imbiru, oraz pokrojone w kostkę pomarańcze, oraz suszone papryczki. Lekko podsmażamy przez ok. 5 minut
Następnie dodajemy bulion warzywny - ok 1 szklanki. Gotujemy przez około 15 minut na wolnym ogniu, mieszając co jakiś czas.





Następnie całą zawartość naszego garnka wrzucamy do blendera i  miksujemy na jednolitą  masę. Dodajemy soli, pieprzu dla smaku i .. mamy gotowy krem z dyni.

Rozlewamy nasz krem do głębokich talerzy.
Gęstą śmietanę lub jogurt nakładamy łyżką do każdego z talerzy - osobno, tak aby ożywić nudny kolor dyni, posypujemy świeżą pietruszką.




Razem z mężem uwielbiamy bardzo pikantne potrawy, jednak dla Waszego dobra w przepisze ograniczyłam ilość papryczek chilli i imbiru :)




Życzę smacznego :)

You Might Also Like

0 komentarze