Karnawalowe szalenstwo - Faworki

12/31/2012 01:12:00 PM




Już od dłuższego czasu nosiłam się z zamiarem zrobienia faworków - tzw "chrustu" . 
Niby zwykłe suchelce ale jednak kojarzą się  z karnawałem i dobrą zabawą. Więc jak tylko minęły święta...rzuciłam się w wir kulinariów karnawałowych.... Zaczęłam właśnie od faworków. 
Przepis niby prosty, ale wystarczy tylko dodać jakąś tańszą  mąkę...  nie przesiać jej ... i można okna faworkami wybijać ;) 
Tak więc, z ważniejszych uwag :
- koniecznie kupcie dobrą mąkę - nie "firmową  z  Lidla" ;) tylko np Puszystą z Lubelli 
- nie oszczędzajcie na maśle nie daje się go dużo, ale warto kupić prawdziwe :) nie "mixy"
- w przepisie który miałam, nie było nic o przesiewaniu mąki... ale jakoś odruchowo to zrobiłam i mam wrażenie - choć może naiwnie :) że te z przesianej mąki są bardziej chrupiące i "puszyste"


                                                                     SKŁADNIKI : 

 - Mąka pszenna  30 dag

-  Masło 5 dag
-  Żółtka 3 szt
-  Śmietana 18%, 1/3 szkl
- Szczypta soli 
- Kieliszek octu.

Mąkę przesiewamy do misy, dodajemy posiekane masło, 3 zółtka, 1/3 szklanki śmietany, szczyptę soli oraz kieliszek octu. Wyrabiamy na jednolitą masę, zbijamy w kulkę i wsadzamy na 15 minut do  lodówki.
Po tym czasie ponownie wyrabiamy i wałkujemy - tak, aby ciasto było prawie przezroczyste - bardzo cieniutko... 
Następnie kroimy w cienkie pasy, które dzielimy na prostokąty - które nacinamy pionowo nożem.
Przekładamy jedną część paska faworkowego przez nacięcie. 



W garnku z grubym dnem nagrzewamy olej, wrzucamy po kilka sztuk faworków - czekamy do zezłocenia. Odsączamy na ręcznikach papierowych - ostudzone posypujemy cukrem pudrem.Po wykonaniu wszelkich wyżej wymienionych czynności - możemy już zasiąść do stołu i zajadać się pysznymi faworkami. P.S moja mama słysząc, o tym, że dodałam tylko 3 żółtka złapała się za głowę i powiedziała, że chyba oszalałam ! co to za faworki ! Po czym jak spróbowała, zachwyciła się  i koniecznie chciała poznać dalszą część przepisu .... więc polecam wypróbować !!! 



You Might Also Like

0 komentarze