"Diabel na koniu" Szaszlyki w szynce szwardzwaldzkiej z sosem z suszonych sliwek

2/24/2013 09:23:00 PM

Pyszna przekąska - nie wymaga za dużo pracy a na dodatek jest bardzo efektowna.
Małe szaszłyczki z suszonymi śliwkami, zawinięte w szynkę szwarcwaldzką podane z sosem z suszonych śliwek. 


Składniki:  (na około 20 szaszłyków)

3 duże opakowania suszonych śliwek z Biedronki
2 opakowania szynki szwardzwaldzkiej z Lidla
długie patyczki do szaszłyków
szklanka coli
szklanka piwa 

Śliwki namaczamy przez ok. 30 minut w miksturze coli i piwa. 
Następnie nakładamy śliwki na patyczki do szaszłyków - po około 4 śliwki, następnie zawijamy je w szynkę. Pozostałą miksturę - śliwki - piwo- cola, rozcieńczamy wodą.
Do osobnej,  małej blaszki wlewamy resztę śliwek i  miksturę :) Pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku - przez około 30 minut.
Po wyjęciu naszych śliwek - w piecyku, na kratce kładziemy papier do pieczenia i układamy szaszłyki - przez około 10 minut. 

Śliwki zatopione w coli i piwie - po wyjęciu z piecyka wrzucamy do blendera. Dodajemy sól, pieprz dla smaku i odrobinę soku z cytryny, podlewamy lekko wywarem.
Muszę przyznać, iż pomysł tego sosu zaczerpnęłam od Rodziców z jakiegoś świątecznego obiadu z królikiem - sos mnie wówczas zachwycił więc postanowiłam go wykorzystać :) 


Szaszłyki układamy na talerzu, ja podałam je na fecie - bardzo fajnie się komponowały :)  

Smacznego :) 

You Might Also Like

0 komentarze