Tartelinki cytrynowe

2/19/2013 09:10:00 PM

Prosty przepis, coś na słodko a zarazem kwaśno :)
Można iść na łatwiznę i ... a) kupić gotowe tartaletki b) kupić gotowe kruche ciasto.
Ja jednak dzisiaj, wykazałam maksimum wysiłku i sama zrobiłam ciasto.

Składniki:

250g mąki pszennej
120 g cukru pudru
100 g masła
2 jajka

Mimo wyżej wskazanych chęci -  nie wszystko zrobiłam jak należy :)
Zamiast wyrabiać ciasto w rękach i brudzić blat, wszystkie składniki wrzuciłam do miksera i... mieszałam do rozmiękczenia. Następnie wyrobiłam ciasto w misce, zrobiłam kulkę :) owinęłam w folię i wrzuciłam do lodówki na 30 minut. ( Ciasto powinno być w lodówce około 1 godziny)

Foremki smarujemy masłem, ale delikatnie - tak, żeby nasze ciasto nie smażyło się na maśle :)
Wyjmujemy ciasto  z lodówki, wałkujemy na około 1/2 cm i wycinamy szklanką koła, które później układamy w foremkach. Wkładamy do nagrzanego do 180 st piekarnika na około 10/15 minut do zezłocenia.

Oczywiście można w dowolny sposób wypełnić nasze tartelinki, ja akurat postanowiłam urozmaicić je cytrynowym smakiem :) W lodówce miałam śmietanę 18 proc, wrzuciłam ją do miksera, dodałam ok 5 łyżek cukru pudru i startą skórkę cytrynową oraz fix do śmietany.
Rozpuszczamy galaretkę i zostawiamy do ostygnięcia i do prawie całkowitego stężenia. Potem ją troszkę deformujemy i układamy jak widać na zdjęciach.


Smacznego :)



Cytrynowe wypieki

You Might Also Like

0 komentarze