Pyszny sos kurkowy

7/15/2014 07:53:00 PM

Pytałam Was rano czy lubicie kurki :)
Okazuje się, że w większości jesteście kurkożercami :)

Niestety  ze względu na brak czasu i brak chęci u Szanownego Męża - nie mieliśmy okazji zebrać "plonów" w lokalnych lasach ...
Więc aby zrobić sos kurkowy wybrałam się na grzybobranie do Lidla :)

Kupiłam dwa opakowania kurek po 250g.
Nie chcąc psuć ich smaku -  nie dodałam żadnej cebuli, warzyw - same grzybki.






CO ROBIMY :

Podgrzewamy na patelni oliwę i wrzucamy na rozgrzaną oliwę nasze kurki.
Lekko podsmażamy - mieszając, aby każda kurka miała szansę się podsmażyć.

Podsmażone kurki wraz z oliwą przesypujemy do rondelka - zalewamy 1litrem wody.
Wsypujemy garść suszonych grzybów ( te akurat mam z zeszłego roku, po wyprawie Rodziców do lasu) odparowujemy wodę ( jeżeli suszone grzyby jeszcze nie zmiękną, dolewamy wody i dopiero po ich rozmoczeniu odparowujemy wodę)
Dodajemy sól i pieprz dla smaku oraz 1 łyżkę bulionu Winiary.
Nalewamy pół szklanki zimnej wody i mieszamy z dwiema czubatymi łyżkami mąki ziemniaczanej - dobrze mieszamy.
Dodajemy 4 łyżki gorącego sosu spod kurek - mieszamy. Następnie wlewamy do sosu - mieszając.
Czekamy aż zgęstnieje i ... możemy podawać.



Najlepiej smakują z kluskami śląskimi, kopytkami i gnocchi  - pycha !


CO POTRZEBUJEMY?

- 500g kurek
- oliwę z oliwek
- garść suszonych grzybów
- 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
- łyżka bulionu Winiary
- sól, pieprz dla smaku


                                                                                              SMACZNEGO !!!


You Might Also Like

0 komentarze